ABOUT THE PROBLEM OF IMPROVMENT HEALTH-STRENGTHEN ACTIVITIES OF CHILDREN WITH MENTAL DISABILITIES

Authors

  • L.A. Mnatsakanyan Khachatur Abovyan Armenian State Pedagogical University

Abstract

Children with mental impairments have also secondary disorders that impact their cardiovascular and respiratory systems, gross motor skills, and physical development. These disorders negatively impact a child’s ability to play, learn, work and complete other activities. This article addresses the importance of health-strengthening activities, methods for implementing activities, and ways to perfect current pedagogical approaches.

Author Biography

L.A. Mnatsakanyan, Khachatur Abovyan Armenian State Pedagogical University

postgraduate at the Chair of Special Pedagogy and Psychology, Khachatur Abovyan Armenian State Pedagogical University

References

1. Ազարյան Ռ.Ն., Խալաթյան Վ.Գ. Հատուկ մանկավարժության բառարան, Երևան 2001թ.
2. Ազարյան Ռ.Ն. Հատուկ կրթության հանրագիտարան, Երևան 2012, 10, 16,103,164 էջ.
3. Մնացականյան Գ.Վ. Մտավոր հետամնաց դպրոցականների ֆիզիկական զարգացման և ֆիզիկական պատրաստականության միքանի առանձնահատկություններ, Սովետական մանկավարժ, Երևան 1973, 56-63 էջ
4. Жулепов, В. И., Физическое состояние умственно отсталых детей и пути его оптимизации // В. И. Жулепов, О. В. Булгакова, В. В. Апокин. –физическая культура N3, 2006, с. 59-60
5. Козленко Н.А. Физическое воспитание учащихся младших классов вспомогательной школы, Киев, 1966. 6. Мозговой В.М. Характеристика двигательных нарушений у умственно отсталых учащихся //Дефектология 1993 N3 c.35-­38

Published

2016-12-22

How to Cite

Mnatsakanyan, L. . (2016). ABOUT THE PROBLEM OF IMPROVMENT HEALTH-STRENGTHEN ACTIVITIES OF CHILDREN WITH MENTAL DISABILITIES . Armenian Journal of Special Education, 4(1), 216-219. Retrieved from https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/106

Issue

Section

Articles