MAIN ISSUES OF PHYSICAL REHABILITATION AND SOCIALIZATION OF CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENTS

Authors

  • A.R. Asatryan Armenian State Institute of Physical Culture
  • M.P. Grigoryan Gyumri State Pedagogical Institute after M. Nalbandyan
  • G.A. Balasanyan special pedagogue of special type orphanage of Nor Kharberd

Abstract

Article presents some pedagogical approaches for organization of physical rehabilitation for children with visual impairments.

Author Biographies

A.R. Asatryan, Armenian State Institute of Physical Culture

applicant at the chаir of Аdaptive Рhysical culture Armenian State Institute of Physical Culture.

M.P. Grigoryan, Gyumri State Pedagogical Institute after M. Nalbandyan

asisstent at the Chair of Primary education and preschool pedagogy of Gyumri State Pedagogical Institute after M. Nalbandyan

G.A. Balasanyan , special pedagogue of special type orphanage of Nor Kharberd

special pedagogue of special type orphanage of Nor Kharberd

References

1. Ազարյան Ռ.Ն. Տեսողության խանգարումով երեխաների առողջության ամրապնդման և ֆիզիկական դաստիարակության մեթոդիկա, ուսումնամեթոդական ձեռնարկ մանկավարժական բուհերի ուսանողների համար, Երևան 2008 119 էջ
2. Демирчоглян Г.Г., Демирчоглян А.Г. Специальная физическая культура для слабовидящих школьников.-М.,2000 с11-48
3. Сермеев Б.В. Физическое воспитание детей с нарушениями зрения.- Киев., 1987.-с 7-19

Published

2016-12-22

How to Cite

Asatryan, A., Grigoryan, M. ., & Balasanyan , G. . . (2016). MAIN ISSUES OF PHYSICAL REHABILITATION AND SOCIALIZATION OF CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENTS. Armenian Journal of Special Education, 4(1), 172-176. Retrieved from https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/59

Issue

Section

Articles