The CONTENT OF LITERACY TEACHING PROGRAM FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS

Authors

  • N. R. Yeghiazaryan special school N2 for children with intellectual disabilities

Abstract

The content of teaching program for children with hearing Impairments is represented in the article. The following parts of the program are examined: the themes, tasks, activities, verbal and didactic material, expectations.

Author Biography

N. R. Yeghiazaryan, special school N2 for children with intellectual disabilities

special school N2 for children with intellectual disabilities

References

Սվաջյան Ա. Հ., Սահմանափակ կարողություններով նախադպրոցականների դպրոցական ուսուցման նախապատրաստման գործում խոսքի զարգացմանն ուղղված մանկավարժական մոտեցումներ //Հատուկ մանկավարժություն և հոգեբանություն: Միջբուհական գիտամեթոդական հոդվածների ժողովածու, Երևան, 2008, N7, էջ 60-68:

Головчиц Л.А. Дошкольная педагогика,М., 2010,319 с.

Зыков С.А., Обучения глухонемых детей грамоте, М-Л.,1947,160 с.

Красильникова О.А. обучение чтению школьников с нарушениями слуха, М., 2005, 272 с.

Программы специальных общеобразовательных школ для глухих детей, Москва, 1995.

Published

2016-12-02

How to Cite

Yeghiazaryan, N. R. . (2016). The CONTENT OF LITERACY TEACHING PROGRAM FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS . Armenian Journal of Special Education, 4(1), 56-60. Retrieved from https://specedjournal.aspu.am/index.php/se/article/view/50

Issue

Section

Articles